علی بن مهزیار (ع) یار دیرینه امام زمان

حضرت علی بن مهزیار دورقی اهوازی ( ره ) یکی از کهکشان های علم و معرفت

علی بن مهزیار (ع) یار دیرینه امام زمان

حضرت علی بن مهزیار دورقی اهوازی ( ره ) یکی از کهکشان های علم و معرفت

علی بن مهزیار (ع) یار دیرینه امام زمان
ارائه
تایپ دانشجویی ،پایان نامه و....
طراحی بنر وفلکس و پوستر وکارت ویزیت...
طراحی بولتن گزارشی برای شرکت ها و موسسات و ادارت ....
تلفن سفارش کار
09306049744
09160611096
یا
imanreza1356@gmail.com
طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

علی بن موسی الرضا(ع) طی دوران اقامت خود در مرو، برای ترقی اندیشه و اعتقادات مردم خراسان بسیار تلاش نمود و با مناظره های علمی با اهل کتاب و نحله های فکری گوناگون، موجبات اعتلای معرفت و بینش دینی این منطقه را فراهم آورد. آن حضرت، با تشکیل محافل علمی، کلامی و حدیثی به دفاع از اصول اسلام و فرهنگ اهل بیت پرداخت و به شبهات و ایرادات فِرَق مختلف پاسخ داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۰۹
علیرضا چراغی


برکات و اعمال ماه ربیع الاول

ماه "ربیع الاول" همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست . در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است . زیرا میلاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و مى توان ادعا کرد از اول آفرینش ‍ زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۰۹:۵۷
علیرضا چراغی



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۴ ، ۲۳:۱۴
علیرضا چراغی
بر اساس آنچه انتظار می رود با انطباق تاریخ شمسی و قمری در سال آینده ، عاشورایی متفاوت با عاشوراهای این چند سال را شاهد خواهیم بود و بالاخره عاشورای شمسی به عاشورای قمری خواهد رسید.
  

اتفاقی که سال بعد برای روز عاشورا می افتد! به گزارش روضه نیوز ؛بر اساس آنچه انتظار می رود با انطباق تاریخ شمسی و قمری در سال آینده ، عاشورایی متفاوت با عاشوراهای این چند سال را شاهد خواهیم بود و بالاخره عاشورای شمسی به عاشورای قمری خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین مداحی مدیر حوزه ی فنآوری اسلامی مبین با استناد به برخی محاسبات نجومی با اشاره به انطباق تاریخ شمسی و قمری در سال آینده در محرم ۱۴۳۸ گفت : «بر اساس برخی محاسبات اگر ماه های قمری همانگونه که در رصدهای نجومی ثبت شده است پیش رود و نیز استهلال با محاسبات منطبق گردد ؛ سال آینده تاریخ عاشورای شمسی و قمری با یکدیگر منطبق خواهند بود.»

وی افزود: «تاریخ شمسی برخلاف تاریخ قمری در تغییر نیست و موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و با استخراج اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ، سخنان مقتل نویسان به ساعت و دقیقه برگردانده می شود که بر اساس محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در گاهشماری ایران ، واقعه کربلا ۲۱ مهر سال ۵۹ شمسی محاسبه شده و رخ داده است . بر همین اساس سال آینده ۲۱ مهرماه ۱۳۹۵ مصادف با دهم محرم سال ۱۴۳۸ قمری خواهد بود که این یعنی انطباق عاشورای شمسی و قمری با یکدیگر.»

حجت الاسلام و المسلمین مداحی گفت : «البته اگر محاسبات نجومی و استهلال با یکدیگر منطبق شوند این اتفاق رخ خواهد داد و در غیر اینصورت ممکن است این تطابق رخ ندهد همچنانکه گاهی اوقات شاهد آن هستیم که محاسبات بر خلاف استهلال بوده و اوج بروز اختلاف در محاسبه و استهلال را در اولین روز ماه شوال شاهد هستیم که برخی محاسبات تاریخ عید را یک روز معین می کند اما استهلال آن محاسبه را منتفی و یا تائید می نماید . بر همین اساس معتقدیم که اگر استهلال و محاسبات با یکدیگر منطبق باشند سال آینده دهم محرم الحرام ۱۴۳۸ با ۲۱ مهرماه ۱۳۹۵ منطبق خواهد بود و این یعنی عاشورای شمسی بالاخره به عاشورای قمری خواهد رسید.»

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۵۵
علیرضا چراغی
شنیدن لبخند خدا+پوستر

  

 
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۵۰
علیرضا چراغی
راهزنی که خدا تحویلش گرفت!

اى جوان بدان در اثر خوف و ترس که بخود راه داده ‏اى خداوند از سر تقصیرات تو گذشته است.
  

راهزنی که خدا تحویلش گرفت! به گزارش روضه نیوز ؛ از حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) منقول است که فرمود: مردى با خانواده خویش از راه دریا مسافرت کرده و سوار کشتى شدند و در اثر نامساعد بودن دریا کشتى آنان شکسته و جمعیتى که در کشتى بودند همه هلاک و غرق آب شدند جز همسر آن مرد که روى تخته پاره کشتى ،قرار گرفته و امواج پیکر او را به لب دریا انداخت.بدون عکس

 

زن به جزیره ‏اى از جزایر دریا پناهنده شد و در جزیره با مردى که راهزن بود مصادف گردید که شغل او همیشه ناراحت کردن مردم بود. راهزن گفت: آیا تو انسانى یا جن هستى زن جواب داد از انس هستم راه زن بدون اینکه با او حرفى بزند جلو او نشست و خواست با او عمل خلاف عفت مرتکب بشود.

 

زن که خود را در چنگال یک مرد بى ‏ایمان و از خدا بى خبر گرفتار دید مضطرب گردید ،راهزن گفت: چرا ناراحتى آن بانوى با ایمان گفت: از خدا ترس دارم .

راهزن گفت: آیا تا بحال مرتکب این عمل شده ای؟

زن جواب داد : نه بخدا قسم

راهزن گفت: تو اینقدر از خدا ترس دارى در حالیکه تا این موقع این عمل زشت را به جا نیاوردى و الان نیز نفرت دارى پس بخدا قسم من از تو اولى ترم که از خداى خود ترس داشته باشم. پس از این از بانو کناره گرفت و توبه کرد

 

اتفاقا با راهب نصارانی دربین راه برخورد نمود که آفتاب سوزان بر سر آنان مى‏ تابید آن مرد دیر نشین به راهزن گفت: از خدایت بخواه که تکه ابرى بفرستد و بر سر ما سایه افکند تا از شدت حرارت خورشید راحت شویم.

 

راهزن در جواب گفت: من پیش خدا آبرو ندارم زیرا تا حال کار نیک بجا نیاوردم و جرات ندارم از خدا چیزى در خواست نمایم.

عابد دیر نشین گفت: پس من دعا کنم و تو آمین بگو جوان جواب داد قبول کردم راهب رو بطرف خدا نمود درخواست حاجت خویش کرد جوان نیز آمین گفت فورا به امر پروردگار لکه ابرى در آسمان پیدا شد وبالای سر آنان سایه افکند و مدتى زیر همان ابر راه رفتند و پس از زمانى به سر دوراهى رسیدند و از یکدیگر جدا و مفارقت نمودند و هر کدام راه خود را پیش گرفت ناگهان راهب دید تکه ابر بالاى سر آن جوان به حرکت در آمد.

 

عابد گفت:اى جوان تو خوب تر از من بوده‏ اى و براى احترام و مقام تو بوده است که خداوند این قطعه ابر رافرستاده  خواهشی دارم که از قصه و سرگذشت خود مرا مطلع سازی.

جوان داستان خود را با آن زن به عابد شرح داد راهب گفت: اى جوان بدان در اثر خوف و ترس که بخود راه داده‏اى خداوند از سر تقصیرات تو گذشته و ترا آمرزیده و متوجه باش که دیگر پس از این به طرف معصیت نروى‏(1)

 

(1) - اصول کافى ج 2 ص 69

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۹
علیرضا چراغی
رمز کسب حالات معنوی و کرامات چیست؟

استاد فاطمی نیا در مراسم سالگرد آیت الله العظمی مرعشی نجفی به راز کسب حالات معنوی این عالم فقید اشاره کرد و گفت:آیت الله العظمی مرعشی نجفی با همت عالی که داشت با پای جان برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) پیش رفت.
  

رمز کسب حالات معنوی و کرامات چیست؟ به گزارش روضه نیوز ؛بیست و ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی شامگاه پنجشنبه 28 آبان‌ماه سال‌جاری در شهر مقدس قم برگزار شود.بدون عکس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۹
علیرضا چراغی
نقل است که می گفت:« فلانی را کشتم، فلانی را کشتم.» تا این که وقتی آخرین نفر را کشت، گفت:« راحت شدم!»
  

به گزارش روضه نیوز به نقل از جام؛ در کتاب ورق‌های آسمانی صفحه 196 نقل است که از آیت الله بهجت ره در مورد شخصیت مختار ثقفی و تردیدی که برخی در مورد وی وارد کرده اند، سوال شد.

بدون عکس 

عین پرسش و پاسخ معظم له چنین است:


سوال: نظر حضرتعالی درباره شخصیت مختار ثقفی که مورد تردید واقع شده است چیست؟ علاقمندیم که دیدگاه شما را در این مورد بدانیم.



پاسخ:

مختار اهل نماز بود، او از اولیای خدا بود. نماز با حال و عجیبی می خواند.

در شأن مختار (رحمه الله) همین کفایت می کند که قاتل دشمنان اهل بیت علیهم السلام و قتله‌ی سیدالشهداء علیه السلام بود.

نقل است که می گفت: «فلانی را کشتم، فلانی را کشتم.» تا اینکه وقتی آخرین نفر را کشت، گفت:« راحت شدم!»

دوره نهضت او شاید حدود 9 ماه بود، نوشته اند: «هنگامی که آخرین نفر آن‌ها را که "محمد اشعث" یا "شمر" بود به قتل رساند، گفت:« الان اگر بمیرم، دیگر باکی نیست!» وقتی نهایت مقصودش رسید، گفت: «دیگر اگر بمیرم، غصه ای ندارم.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۷
علیرضا چراغی

تقریباً تنها جایی که اهل‌ بیت(ع) بعد از واقعه عاشورا یک حالت جشن کوچک، همراه با پخش میوه برگزار کردند، زمانی بود که مختار، سر عبیدالله‌بن ‌زیاد ـ شاید هم همراه با سر عمر سعد ـ را برای امام سجاد(ع)، فرستاد، امام(ع) خیلی خوشحال شد و نقل است که مختار را دعا کرد و فرمود؛ «جزى الله المختار خیرا» و در مدینه بین شیعیان و یا مردم اطراف خود میوه پخش کردند و جشن‌مانندی را برگزار کردند و گفتند که من از خدا می‌خواستم تا چنین روزی اتفاق بیفتد...


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۴
علیرضا چراغی